Biznis koučing
Biznis koučing je koučing smerovaný do firemného prostredia. Je orientovaný na zlepšovanie osobných, odborných, sociálnych a strategických kompetencí jednotlivca v systéme spoločnosti. Ponúka špecifickú formu rozvoja manažérov a špecialistov, ktorí sa chcú rozvíjať komplexne, efektívne a v prepojení na konkrétne pracovné úlohy.
Individuálny koučing – zameraný na zefektívnenie fungovania v organizácii, zlepšenie pracovného výkonu, hľadanie ciest a riešení, ktoré prinesú spokojnosť a výsledky človeku i firme. Poskytuje vysoko individuálny a diskrétny prístup. Koučing je vždy prispôsobený konkrétnym špecifickým potrebám a časovým možnostiam koučovaných. Používa sa najmä pre vyššie pozície, kľúčové pre dosahovanie efektívnych výsledkov a želaných cieľov firmy. Je prospešný aj pre stredné i nižšie línie manažmentu a tiež špecialistom.
Skupinový/tímový koučing – vhodný na hľadanie vízií a stratégii tímov, spôsobov realizácie projektov, zvýšenie určitých zručností, kompetencií jednotlivcov v súčinnosti s tímom.
Prečo koučing?
- Koučing podporuje jednotlivca vo všetkých situáciách, v ktorých sa prepájajú osobné potreby rozvoja človeka na danej pozícii s cieľmi organizácie.
- Prináša využitie potenciálu ľudí, samostatnosť, prevzatie zodpovednosti a akčný spôsob konania.
- Učí zodpovednosti manažérov za seba a za svoj vlastný vývoj.
- Koučovaní sa obohacujú o vlastný spôsob rozmýšľania, tvoria si vlastné modely uvažovania - tak sa stávajú schopnejšími efektívneho fungovania.
- Koučing na rozdiel od tréningov nepracuje s modelovými situáciami, ale je zameraný na priamu implementáciu v praxi.
- Koučing je metóda, ktorá pracuje s aktuálnymi potrebami klienta počas celej spolupráce. Koučingový plán je flexibilný a ciele sa dosahujú cez riešenie reálnych situácii z praxe.
- Koučing poskytuje partnerský prístup zameraný na využívanie zdrojov klienta jemu vlastným spôsobom.
Priebeh koučingu
- Zadefinovanie potrieb rozvoja, stretnutie s nadriadeným, zástupcom HR oddelenia.
- Zadávateľom je väčšinou zamestnávateľ, može byť tiež samotný zamestnanec, alebo majiteľ spoločnosti.
- Dohoda o plánoch a cieľoch koučingu – trojstranná – koučovaný, organizácia a kouč.
- Nastavenie merateľných cieľov, ktorých vývoj sa kontroluje v strede programu a konzultuje sa s klientom (koučovaným) a nadriadeným.
- Počas koučingu sa pracuje s dvoma druhmi cieľov, dlhodobými a krátkodobými – prispievajúcimi k naplneniu dlhodobého cieľa .
- Zhodnotenie v polovici koučingu a spätná väzba o pokrokoch.
- Zhodnotenie dosiahnutých cieľov na konci koučingu s klientom – koučovaným.
- Spätná väzba organizácii - nadriadenému, HR oddeleniu